Prasar Bharati chief Vempati given additional charge of Rajya Sabha TV

Share

Founded in 2008, Rajya Sabha TV is owned and operated by Rajya Sabha and covers the proceedings of the upper house of the Parliament.

Last few weeks have witnessed many changes in the Rajya sabha TV particularly at senior level. His resignation has been accepted and the additional charge allocated to Vempati, sources added.

Gurdeep Singh Sappal was the Chief Executive Officer and Editor-in-Chief of Rajya Sabha TV and also the Officer on Special Duty to the Vice President of India and worked as his aide and political advisor.

Rajya Sabha TV CEO Gurdeep Singh Sappal on Saturday announced his resignation from the post.Prasar Bharti CEO Shashi Shekhar Vempati has been given addition charge of of the channel.

Officials say OH norovirus outbreak tied to doughnut shop
Symptoms of Norovirus include diarrhea, vomiting, abdominal pain, headaches, body aches and a mild fever. The illnesses have been tracked to people who ate at the shop between Friday and Monday.

Earlier in June, Shashi Shekar Vempati was appointed as the CEO of Prasar Bharati on the recommendation of the three-member committee headed by the Vice-President and consisting of Chairman, Press Council of India and the President's nominee, that is, Secretary, Information and Broadcasting for a period of five years from the date of assumption of office.

Vempati, who was recently appointed as the CEO of Prasar Bharati, is the first non-Indian Administrative Service (IAS) officer ever to head the public broadcaster.

Over the years, Rajya Sabha TV has drawn flak from the government for overspending public money and not giving appropriate publicity to Bharatiya Janata Party-led National Democratic Alliance (NDA) government's events and schemes.

Share